KFUM og KFUK i Ikast fik i forbindelse med foreningens 100 års jubilæum i 1997 en fane, som bestyrelsen på møde i 2007 har vedtaget fl.g. vejledende retningslinjer for*:

KFUM og KFUKs fane kan deltage i de arrangementer hvor:

  • KFUM og KFUK i Ikast har en nær relation til situationen og/eller personer.
  • KFUM og KFUK er arrangør eller medarrangør eller hvor et KFUM og KFUK medlem, -klub eller -afdeling ønsker at medbringe fanen. (F.eks. til medlemmers konfirmation, bryllup, begravelse).
  • KFUM og KFUK’s bestyrelse – på eget initiativ eller andres opfordring - finder det naturligt.

Al brug af fanen kan kun ske efter forudgående aftale med:

  • KFUM og KFUK i Ikast: kontakt bestyrelsen på mail(at)ikast.kfum-kfuk.dk eller formand for KFUM og KFUK i Ikast, formand(at)ikast.kfum-kfuk.dk
  • det sted, hvor fanen ønskes anvendt (f.eks. Kirke)
  • pårørende ved en ceremoni (bryllup, begravelse). Samtykke fra pårørende er ikke nødvendig ved konfirmation og præsteindvielse.

Fanen opbevares i depotet bag KFUM og KFUKs kontor.
Her er også en fanefod, og logo-trøjer i forskellige størrelser og farver.

Har du lyst og mulighed til at stå til rådighed som fanebærer, hører vi meget gerne fra dig.

 

*Opdateret august 2019